Verantwoord Spelen


711 is een wettelijk vergunde kansspelaanbieder die onder toezicht van de Kansspelautoriteit staat. Wij zetten ons in om de online kansspelomgeving voor jou als speler veilig en eerlijk te laten verlopen. Bovendien zorgen wij ervoor dat jij op een veilige en verantwoorde manier deelneemt aan Casino & Sport op onze website.

De verantwoordelijkheid tijdens het spelen enkel bij de speler leggen, brengt hoge risico’s met zich mee. 711 is zich bewust van deze risico’s, en precies daarom is het voor ons van groot belang om voldoende maatregelen te treffen en vroegtijdig in te grijpen met als doel gokverslaving te voorkomen. Online kansspelen kunnen namelijk een negatieve impact hebben op het sociaal leven en de financiële situatie van de speler. Dit willen we absoluut vermijden.

Wij volgen een strikt verslavingspreventiebeleid. Hieronder vatten wij de essentie voor jou samen. Wij nemen verschillende maatregelen om de spelers van 711 te beschermen en inzicht te geven in het speelgedrag:

  • Strikte controle van de leeftijd van de speler bij registratie: als speler moet je 18 jaar of ouder zijn;
  • Spelers tussen 18 en 24 en andere kwetsbare groepen worden meteen onder extra toezicht geplaatst;
  • De speler moet verplichte limieten instellen bij het registratieproces;
  • Goedgekeurde kansspelen die onderworpen zijn aan een risicoanalyse (slotgames hebben een hoger risicopotentieel dan bijvoorbeeld roulette of blackjack);
  • Voortdurende registratie, monitoring en analyse van het speelgedrag;
  • Transparante informatie over de huidige speelsessie;
  • Interventies met bonusuitsluiting als gevolg.

 

Door deze maatregelen te treffen, kan de speler zelf bepalen hoe hij speelt en wordt hij tegelijkertijd beschermd tijdens en geïnformeerd over zijn of haar huidige speelsessie.

 

Netto stortingslimieten

 

Vanaf 1 oktober 2024 hebben wij netto stortingslimieten opgelegd om wettelijk in orde te zijn met de nieuwe Beleidsregel Verantwoord Spelen die op 1 oktober van kracht wordt:

 

  • Voor spelers van 18 tot en met 23 jaar geldt een netto stortingslimiet van €300 per kalendermaand;
  • Voor spelers vanaf 24 jaar geldt een netto stortingslimiet van €700 per kalendermaand.

 

In bepaalde gevallen kan deze netto stortingslimiet verhoogd worden bij aanleveren van een geldige bron van middelen. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice. Mits een geldige bron van inkomen wordt in principe 30% van het maandelijks netto inkomen genomen als netto stortingslimiet. Dit is ook zo bepaald in de nieuwe Beleidsregels.

 

Alvorens te spelen op onze website raden wij de speler ook aan om de volgende informatie te raadplegen:

 

 

 

Tips voor verantwoord spelen

 

  • Betaal eerst je vaste kosten
  • Speel enkel met geld dat bedoeld is voor vrijetijdsbesteding
  • Stel geen hogere limieten in dan je kan veroorloven
  • Wees eerlijk en transparant over je speelgedrag tegen vrienden en familie
  • Speel voor het plezier
  • Het resultaat is steeds bepaald door een toevalsgenerator
  • Neem regelmatig een pauze
  • Maak gebruik van de spelersinterface om jouw statistieken te bekijken
  • Gok niet als je onder invloed van drugs bent

 

 

Gokproblemen

 

Zelftests

 

De speler kan hieronder enkele zelftests gebruiken om zijn of haar speelgedrag en risicoprofiel te schetsen. Deze zelftests hebben enkel nut als ze eerlijk en waarheidsgetrouw worden ingevuld:

 

 

Aanpassen limieten

 

Indien je merkt dat je ingestelde limieten te hoog zijn, kun je deze aanpassen in de instellingen van je spelersaccount. Wanneer je ingelogd bent, kun je je limieten via 'Limieten' in de accountinstellingen aanpassen. Deze kun je onmiddellijk verlagen, in tegenstelling tot het verhogen van je limieten waarvoor een wachttijd van één week loopt. Op deze manier kun je als speler zelf beslissen wanneer je je speelgedrag wil aanpassen en beperken. Het is van essentieel belang om gecontroleerd te gokken binnen je vooropgestelde grenzen.

 

Vanaf 1 oktober dient je zelf contact te nemen met één van onze medewerkers indien je een maandelijkse stortingslimiet van €350 of meer wenst in te stellen (of €150 indien je nog geen 24 jaar oud bent).

 

Loket Kansspel

 

Indien de speler zelf merkt dat hij zijn speelgedrag niet onder controle heeft, kan de speler contact opnemen met het Loket Kansspel.

 

Wij raden de speler ook aan om eens op gesprek te gaan met de huisarts en te praten over zijn speelgedrag. De huisarts kan de speler in alle vertrouwen bijstaan en op deze manier verder helpen en eventueel doorverwijzen.

 

Hulpgroepen en organisaties

 

Er bestaan ook vele hulpgroepen en organisaties gespecialiseerd in de ondersteuning van gokproblematieken:

 

 

De speler kan alle instellingen voor verslavingszorg in Nederland terugvinden op de Zorgkaart Nederland.

 

 

Het Centrum voor Verantwoord Gokken

 

Spelers en naasten kunnen ook steeds terecht bij het Centrum voor Verantwoord Gokken:

 

 

 

Zelfuitsluiting

 

De speler kan ook gebruik maken van de zelfuitsluitingsfunctie op onze website. Deze uitsluiting geldt voor:

 

  • 24 uur
  • 7 dagen
  • 30 dagen

 

Wil je een langere zelfuitsluiting? Dan kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan via livechat, e-mail ([email protected]) of telefoon.

 

Gedurende deze periode kan het spelersprofiel nog bekeken worden, maar er kunnen geen handelingen door de speler gesteld worden.

 

Cruks

 

711 zal jou adviseren om je in te schrijven in Cruks (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen) als er een redelijk vermoeden is dat je als speler onmatig deelneemt aan online kansspelen of als je risico op kansspelverslaving loopt.

 

Hierdoor wordt je de toegang ontzegd voor zowel online als fysieke casino’s voor een periode van minimaal 6 maand en maximaal 99 jaar. Inschrijven in Cruks kan via DigiD of via een PDF-formulier.

 

Indien je iemand dichtbij kent met gokproblemen en je ondervindt hierdoor zelf schade, dan kun je de Kansspelautoriteit vragen om deze (deze inschrijving wordt pas na minimaal 6 weken effectief).

 

 

Verslavingspreventievertegenwoordiger

 

Onze vertegenwoordiger is dhr. Sander Bax. Indien je contact wilt leggen om verslavingpreventieafspraken te maken, kan je hem contacteren op [email protected].

 

Ben je een klant en heb je vragen of problemen met gokken? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Kansspelautoriteit

 

De speler kan steeds de website van de Kansspelautoriteit raadplegen voor informatie over gokproblemen.



Verantwoord Spelen


711 is een wettelijk vergunde kansspelaanbieder die onder toezicht van de Kansspelautoriteit staat. Wij zetten ons in om de online kansspelomgeving voor jou als speler veilig en eerlijk te laten verlopen. Bovendien zorgen wij ervoor dat jij op een veilige en verantwoorde manier deelneemt aan Casino & Sport op onze website.

 

 

De verantwoordelijkheid tijdens het spelen enkel bij de speler leggen, brengt hoge risico’s met zich mee. 711 is zich bewust van deze risico’s, en precies daarom is het voor ons van groot belang om voldoende maatregelen te treffen en vroegtijdig in te grijpen met als doel gokverslaving te voorkomen. Online kansspelen kunnen namelijk een negatieve impact hebben op het sociaal leven en de financiële situatie van de speler. Dit willen we absoluut vermijden.

 

 

Wij volgen een strikt verslavingspreventiebeleid. Hieronder vatten wij de essentie voor jou samen. Wij nemen verschillende maatregelen om de spelers van 711 te beschermen en inzicht te geven in het speelgedrag:

 

  • Strikte controle van de leeftijd van de speler bij registratie: als speler moet je 18 jaar of ouder zijn;
  • Spelers tussen 18 en 24 en andere kwetsbare groepen worden meteen onder extra toezicht geplaatst;
  • De speler moet verplichte limieten instellen bij het registratieproces;
  • Goedgekeurde kansspelen die onderworpen zijn aan een risicoanalyse (slotgames hebben een hoger risicopotentieel dan bijvoorbeeld roulette of blackjack);
  • Voortdurende registratie, monitoring en analyse van het speelgedrag;
  • Transparante informatie over de huidige speelsessie;
  • Interventies met bonusuitsluiting als gevolg.

 

Door deze maatregelen te treffen, kan de speler zelf bepalen hoe hij speelt en wordt hij tegelijkertijd beschermd tijdens en geïnformeerd over zijn of haar huidige speelsessie.

 

 

Netto stortingslimieten

 

 

Vanaf 1 oktober 2024 hebben wij netto stortingslimieten opgelegd om wettelijk in orde te zijn met de nieuwe Beleidsregel Verantwoord Spelen die op 1 oktober van kracht wordt:

 

  • Voor spelers van 18 tot en met 23 jaar geldt een netto stortingslimiet van €300 per kalendermaand;
  • Voor spelers vanaf 24 jaar geldt een netto stortingslimiet van €700 per kalendermaand.

 

In bepaalde gevallen kan deze netto stortingslimiet verhoogd worden bij aanleveren van een geldige bron van middelen. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice. Mits een geldige bron van inkomen wordt in principe 30% van het maandelijks netto inkomen genomen als netto stortingslimiet. Dit is ook zo bepaald in de nieuwe Beleidsregels.

 

Alvorens te spelen op onze website raden wij de speler ook aan om de volgende informatie te raadplegen:

 

 

 

Tips voor verantwoord spelen

 

  • Betaal eerst je vaste kosten
  • Speel enkel met geld dat bedoeld is voor vrijetijdsbesteding
  • Stel geen hogere limieten in dan je kan veroorloven
  • Wees eerlijk en transparant over je speelgedrag tegen vrienden en familie
  • Speel voor het plezier
  • Het resultaat is steeds bepaald door een toevalsgenerator
  • Neem regelmatig een pauze
  • Maak gebruik van de spelersinterface om jouw statistieken te bekijken
  • Gok niet als je onder invloed van drugs bent

 

 

Gokproblemen

 

Zelftests

 

De speler kan hieronder enkele zelftests gebruiken om zijn of haar speelgedrag en risicoprofiel te schetsen. Deze zelftests hebben enkel nut als ze eerlijk en waarheidsgetrouw worden ingevuld:

 

 

Aanpassen limieten

 

Indien je merkt dat je ingestelde limieten te hoog zijn, kun je deze aanpassen in de instellingen van je spelersaccount. Wanneer je ingelogd bent, kun je je limieten via 'Limieten' in de accountinstellingen aanpassen. Deze kun je onmiddellijk verlagen, in tegenstelling tot het verhogen van je limieten waarvoor een wachttijd van één week loopt. Op deze manier kun je als speler zelf beslissen wanneer je je speelgedrag wil aanpassen en beperken. Het is van essentieel belang om gecontroleerd te gokken binnen je vooropgestelde grenzen.

 

Vanaf 1 oktober dient je zelf contact te nemen met één van onze medewerkers indien je een maandelijkse stortingslimiet van €350 of meer wenst in te stellen (of €150 indien je nog geen 24 jaar oud bent).

 

Loket Kansspel

 

Indien de speler zelf merkt dat hij zijn speelgedrag niet onder controle heeft, kan de speler contact opnemen met het Loket Kansspel.

 

Wij raden de speler ook aan om eens op gesprek te gaan met de huisarts en te praten over zijn speelgedrag. De huisarts kan de speler in alle vertrouwen bijstaan en op deze manier verder helpen en eventueel doorverwijzen.

 

Hulpgroepen en organisaties

 

Er bestaan ook vele hulpgroepen en organisaties gespecialiseerd in de ondersteuning van gokproblematieken:

 

 

De speler kan alle instellingen voor verslavingszorg in Nederland terugvinden op de Zorgkaart Nederland.

 

 

Het Centrum voor Verantwoord Gokken

 

Spelers en naasten kunnen ook steeds terecht bij het Centrum voor Verantwoord Gokken:

 

 

 

Zelfuitsluiting

 

De speler kan ook gebruik maken van de zelfuitsluitingsfunctie op onze website. Deze uitsluiting geldt voor:

 

  • 24 uur
  • 7 dagen
  • 30 dagen

 

Wil je een langere zelfuitsluiting? Dan kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan via livechat, e-mail ([email protected]) of telefoon.

 

Gedurende deze periode kan het spelersprofiel nog bekeken worden, maar er kunnen geen handelingen door de speler gesteld worden.

 

Cruks

 

711 zal jou adviseren om je in te schrijven in Cruks (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen) als er een redelijk vermoeden is dat je als speler onmatig deelneemt aan online kansspelen of als je risico op kansspelverslaving loopt.

 

Hierdoor wordt je de toegang ontzegd voor zowel online als fysieke casino’s voor een periode van minimaal 6 maand en maximaal 99 jaar. Inschrijven in Cruks kan via DigiD of via een PDF-formulier.

 

Indien je iemand dichtbij kent met gokproblemen en je ondervindt hierdoor zelf schade, dan kun je de Kansspelautoriteit vragen om deze (deze inschrijving wordt pas na minimaal 6 weken effectief).

 

 

Verslavingspreventievertegenwoordiger

 

Onze vertegenwoordiger is dhr. Sander Bax. Indien je contact wilt leggen om verslavingpreventieafspraken te maken, kan je hem contacteren op [email protected].

 

Ben je een klant en heb je vragen of problemen met gokken? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Kansspelautoriteit

 

De speler kan steeds de website van de Kansspelautoriteit raadplegen voor informatie over gokproblemen.