Verantwoord Spelen
711 is een wettelijk vergunde kansspelaanbieder die onder toezicht van de Kansspelautoriteit staat. Wij zetten ons in om de online kansspelomgeving voor jou als speler veilig en eerlijk te laten verlopen. Bovendien zorgen wij ervoor dat jij op een veilige en verantwoorde manier deelneemt aan Casino & Sport op onze website.
De verantwoordelijkheid tijdens het spelen enkel bij de speler leggen, brengt hoge risico’s met zich mee. 711 is zich bewust van deze risico’s, en precies daarom is het voor ons van groot belang om voldoende maatregelen te treffen en vroegtijdig in te grijpen met als doel gokverslaving te voorkomen. Online kansspelen kunnen namelijk een negatieve impact hebben op het sociaal leven en de financiële situatie van de speler. Dit willen we absoluut vermijden.
Wij volgen een strikt verslavingspreventiebeleid. Hieronder vatten wij de essentie voor jou samen. Wij nemen verschillende maatregelen om de spelers van 711 te beschermen en inzicht te geven in het speelgedrag:
- Strikte controle van de leeftijd van de speler bij registratie: als speler moet je 18 jaar of ouder zijn;
- Spelers tussen 18 en 24 en andere kwetsbare groepen worden meteen onder extra toezicht geplaatst;
- De speler moet verplichte limieten instellen bij het registratieproces;
- Goedgekeurde kansspelen die onderworpen zijn aan een risicoanalyse (slotgames hebben een hoger risicopotentieel dan bijvoorbeeld roulette of blackjack);
- Voortdurende registratie, monitoring en analyse van het speelgedrag;
- Transparante informatie over de huidige speelsessie;
- Interventies met bonusuitsluiting als gevolg.
Door deze maatregelen te treffen, kan de speler zelf bepalen hoe hij speelt en wordt hij tegelijkertijd beschermd tijdens en geïnformeerd over zijn of haar huidige speelsessie.
Netto stortingslimieten
Vanaf 1 oktober 2024 hebben wij netto stortingslimieten opgelegd om wettelijk in orde te zijn met de nieuwe Beleidsregel Verantwoord Spelen die op 1 oktober van kracht wordt:
- Voor spelers van 18 tot en met 23 jaar geldt een netto stortingslimiet van €300 per kalendermaand;
- Voor spelers vanaf 24 jaar geldt een netto stortingslimiet van €700 per kalendermaand.
In bepaalde gevallen kan deze netto stortingslimiet verhoogd worden bij aanleveren van een geldige bron van middelen. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice. Mits een geldige bron van inkomen wordt in principe 30% van het maandelijks netto inkomen genomen als netto stortingslimiet. Dit is ook zo bepaald in de nieuwe Beleidsregels.
Alvorens te spelen op onze website raden wij de speler ook aan om de volgende informatie te raadplegen:
- Informatie over alle vragen rond gokken zoals "Wat zijn de risico's van gokken?"
- Informatie over gokverslaving
- Kennis over online kansspelen testen
- Ons verslavingspreventiebeleid (zoals hierboven beschreven)
- Sportwedden leuk houden
Tips voor verantwoord spelen
- Betaal eerst je vaste kosten
- Speel enkel met geld dat bedoeld is voor vrijetijdsbesteding
- Stel geen hogere limieten in dan je kan veroorloven
- Wees eerlijk en transparant over je speelgedrag tegen vrienden en familie
- Speel voor het plezier
- Het resultaat is steeds bepaald door een toevalsgenerator
- Neem regelmatig een pauze
- Maak gebruik van de spelersinterface om jouw statistieken te bekijken
- Gok niet als je onder invloed van drugs bent
Gokproblemen
Zelftests
De speler kan hieronder enkele zelftests gebruiken om zijn of haar speelgedrag en risicoprofiel te schetsen. Deze zelftests hebben enkel nut als ze eerlijk en waarheidsgetrouw worden ingevuld:
Aanpassen limieten
Indien je merkt dat je ingestelde limieten te hoog zijn, kun je deze aanpassen in de instellingen van je spelersaccount. Wanneer je ingelogd bent, kun je je limieten via 'Limieten' in de accountinstellingen aanpassen. Deze kun je onmiddellijk verlagen, in tegenstelling tot het verhogen van je limieten waarvoor een wachttijd van één week loopt. Op deze manier kun je als speler zelf beslissen wanneer je je speelgedrag wil aanpassen en beperken. Het is van essentieel belang om gecontroleerd te gokken binnen je vooropgestelde grenzen.
Vanaf 1 oktober dient je zelf contact te nemen met één van onze medewerkers indien je een maandelijkse stortingslimiet van €350 of meer wenst in te stellen (of €150 indien je nog geen 24 jaar oud bent).
Loket Kansspel
Indien de speler zelf merkt dat hij zijn speelgedrag niet onder controle heeft, kan de speler contact opnemen met het Loket Kansspel.
Wij raden de speler ook aan om eens op gesprek te gaan met de huisarts en te praten over zijn speelgedrag. De huisarts kan de speler in alle vertrouwen bijstaan en op deze manier verder helpen en eventueel doorverwijzen.
Hulpgroepen en organisaties
Er bestaan ook vele hulpgroepen en organisaties gespecialiseerd in de ondersteuning van gokproblematieken:
- Hervitas
- Stichting AGOG
- Tactus Verslavingszorg
- Jellinek online zelfhulp
- Centrum voor Verantwoord Gokken
De speler kan alle instellingen voor verslavingszorg in Nederland terugvinden op de Zorgkaart Nederland.
Het Centrum voor Verantwoord Gokken
Spelers en naasten kunnen ook steeds terecht bij het Centrum voor Verantwoord Gokken:
- Telefonisch: +31 641622869
- E-mail: [email protected]
- Whatsapp: +31 641622869
Zelfuitsluiting
De speler kan ook gebruik maken van de zelfuitsluitingsfunctie op onze website. Deze uitsluiting geldt voor:
- 24 uur
- 7 dagen
- 30 dagen
Wil je een langere zelfuitsluiting? Dan kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan via livechat, e-mail ([email protected]) of telefoon.
Gedurende deze periode kan het spelersprofiel nog bekeken worden, maar er kunnen geen handelingen door de speler gesteld worden.
Cruks
711 zal jou adviseren om je in te schrijven in Cruks (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen) als er een redelijk vermoeden is dat je als speler onmatig deelneemt aan online kansspelen of als je risico op kansspelverslaving loopt.
Hierdoor wordt je de toegang ontzegd voor zowel online als fysieke casino’s voor een periode van minimaal 6 maand en maximaal 99 jaar. Inschrijven in Cruks kan via DigiD of via een PDF-formulier.
Indien je iemand dichtbij kent met gokproblemen en je ondervindt hierdoor zelf schade, dan kun je de Kansspelautoriteit vragen om deze (deze inschrijving wordt pas na minimaal 6 weken effectief).
Verslavingspreventievertegenwoordiger
Onze vertegenwoordiger is dhr. Sander Bax. Indien je contact wilt leggen om verslavingpreventieafspraken te maken, kan je hem contacteren op [email protected].
Ben je een klant en heb je vragen of problemen met gokken? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Kansspelautoriteit
De speler kan steeds de website van de Kansspelautoriteit raadplegen voor informatie over gokproblemen.
Verantwoord spelen
Omdat we bij 711 het beste voor hebben met onze spelers willen we er voor zorgen dat spelen op 711 te allen tijde een plezier blijft.
Neem hieronder een kijkje naar onze vier kernwoorden van verantwoord spelen.
Speel bewust en hou rekening met onze tips voor verantwoord spelen:
- Betaal eerst je vaste kosten
- Speel enkel met geld dat bedoeld is voor vrijetijdsbesteding
- Stel geen hogere limieten in dan je kan veroorloven
- Wees eerlijk en transparant over je speelgedrag tegen vrienden en familie
- Het resultaat is steeds bepaald door een toevalsgenerator
- Maak gebruik van de spelersinterface om jouw statistieken te bekijken
- Gok niet als je onder invloed van drugs bent
Wij nemen verschillende maatregelen om de spelers van 711 te beschermen tegen en inzicht te geven in hun speelgedrag:
- Controle van de leeftijd van de speler bij registratie:
- De speler moet 18 jaar of ouder zijn;
- De spelers tussen 18 en 24 en andere kwetsbare groepen worden meteen onder extra toezicht geplaatst;
- De speler moet verplichte limieten instellen bij het registratieproces;
- Gecertificeerde kansspelen die onderworpen zijn aan een risicoanalyse;
- Voortdurende registratie, monitoring en analyse van speelgedrag;
- Transparante informatie over de huidige speelsessie.
- Interventies met bonusuitsluiting als gevolg
Door deze maatregelen te treffen, kan de speler zelf bepalen hoe hij speelt en wordt hij tegelijkertijd beschermd tijdens en geïnformeerd over zijn of haar huidige speelsessie.
Maandelijkse verlieslimiet voor jongvolwassenen
Sinds 30/11 13:00 geldt er een verplichte verlieslimiet voor jongvolwassenen. Ter bescherming van deze kwetsbare groep werd onderstaande maandelijkse verlieslimiet ingesteld:
- €500 per kalendermaand voor jongvolwassenen van 18, 19 en 20 jaar oud.
- €750 per kalendermaand voor jongvolwassenen van 21, 22 en 23 jaar oud.
Indien de speler merkt dat de door hem of haar ingestelde limieten te hoog zijn, kan de speler deze aanpassen in de instellingen van het spelersaccount. Wanneer de speler ingelogd is, kunnen de limieten via deze link aangepast worden. De speler kan zijn of haar limieten onmiddellijk verlagen in tegenstelling tot het verhogen ervan dat één week duurt. Op deze manier kan de speler zelf beslissen wanneer hij/zij zijn/haar speelgedrag wil aanpassen en beperken. Het is van essentieel belang om gecontroleerd te gokken binnen je vooropgestelde grenzen.
Wij herinneren de speler er graag aan dat wij het speelgedrag van onze spelers voortdurend registeren en analyseren. Op basis hiervan nemen wij interventiemaatregelen ter bescherming van de speler.
De speler kan ook gebruik maken van de zelfuitsluitingsfunctie op onze website. Deze uitsluiting geldt voor:
- 24 uur
- 7 dagen
- 30 dagen
Gedurende deze periode kan het spelersprofiel nog bekeken worden, maar er kunnen geen handelingen door de speler gesteld worden.
Cruks
711 BV adviseert de speler aan zich in te schrijven in Cruks (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen) als er een redelijk vermoeden is dat de speler onmatig deelneemt aan online kansspelen of een kansspelverslaving heeft.
De speler kan zich hier uitschrijven voor zowel online als landgebonden casino’s voor een periode van minimaal 6 maand en maximaal 99 jaar.
- Indien de speler zelf problemen ondervindt, kan hij/haar zich hier inschrijven via DigiD of via een PDF-formulier.
- Indien u iemand dichtbij kent met gokproblemen en u ondervindt hierdoor zelf schade, kan u de Kansspelautoriteit vragen om deze derde in te schrijven op de CRUKS-lijst. (Deze inschrijving wordt pas na minimaal 6 weken effectief)
Loket Kansspel
Indien de speler zelf merkt dat hij zijn speelgedrag niet onder controle heeft, kan de speler contact opnemen met het Loket Kansspel.
Wij raden de speler ook aan om eens op gesprek te gaan met de huisarts en te praten over zijn speelgedrag. De huisarts kan de speler in alle vertrouwen bijstaan en op deze manier verder helpen en eventueel doorverwijzen.
Hulpgroepen en organisaties
Er bestaan ook vele hulpgroepen en organisaties gespecialiseerd in de ondersteuning van gokproblematieken:
- Hands
- Hervitas
- Stichting AGOG
- Tactus Verslavingszorg
- Jellinek online zelfhulp
- Centrum voor Verantwoord Spelen
De speler kan alle instellingen voor verslavingszorg in Nederland terugvinden op de Zorgkaart Nederland.
Het Centrum voor Verantwoord Spelen
Spelers en naasten kunnen ook steeds terecht bij het Centrum voor Verantwoord Spelen:
- Telefonisch: +31 641622869
- E-mail: [email protected]
- Whatsapp: +31 641622869
- Speel voor ontspanning
- Speel met geld dat je kan missen
- Speel niet onder invloed
Verantwoord Spelen
711 is een wettelijk vergunde kansspelaanbieder die onder toezicht van de Kansspelautoriteit staat. Wij zetten ons in om de online kansspelomgeving voor jou als speler veilig en eerlijk te laten verlopen. Bovendien zorgen wij ervoor dat jij op een veilige en verantwoorde manier deelneemt aan Casino & Sport op onze website.
De verantwoordelijkheid tijdens het spelen enkel bij de speler leggen, brengt hoge risico’s met zich mee. 711 is zich bewust van deze risico’s, en precies daarom is het voor ons van groot belang om voldoende maatregelen te treffen en vroegtijdig in te grijpen met als doel gokverslaving te voorkomen. Online kansspelen kunnen namelijk een negatieve impact hebben op het sociaal leven en de financiële situatie van de speler. Dit willen we absoluut vermijden.
Wij volgen een strikt verslavingspreventiebeleid. Hieronder vatten wij de essentie voor jou samen. Wij nemen verschillende maatregelen om de spelers van 711 te beschermen en inzicht te geven in het speelgedrag:
- Strikte controle van de leeftijd van de speler bij registratie: als speler moet je 18 jaar of ouder zijn;
- Spelers tussen 18 en 24 en andere kwetsbare groepen worden meteen onder extra toezicht geplaatst;
- De speler moet verplichte limieten instellen bij het registratieproces;
- Goedgekeurde kansspelen die onderworpen zijn aan een risicoanalyse (slotgames hebben een hoger risicopotentieel dan bijvoorbeeld roulette of blackjack);
- Voortdurende registratie, monitoring en analyse van het speelgedrag;
- Transparante informatie over de huidige speelsessie;
- Interventies met bonusuitsluiting als gevolg.
Door deze maatregelen te treffen, kan de speler zelf bepalen hoe hij speelt en wordt hij tegelijkertijd beschermd tijdens en geïnformeerd over zijn of haar huidige speelsessie.
Netto stortingslimieten
Vanaf 1 oktober 2024 hebben wij netto stortingslimieten opgelegd om wettelijk in orde te zijn met de nieuwe Beleidsregel Verantwoord Spelen die op 1 oktober van kracht wordt:
- Voor spelers van 18 tot en met 23 jaar geldt een netto stortingslimiet van €300 per kalendermaand;
- Voor spelers vanaf 24 jaar geldt een netto stortingslimiet van €700 per kalendermaand.
In bepaalde gevallen kan deze netto stortingslimiet verhoogd worden bij aanleveren van een geldige bron van middelen. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze Klantenservice. Mits een geldige bron van inkomen wordt in principe 30% van het maandelijks netto inkomen genomen als netto stortingslimiet. Dit is ook zo bepaald in de nieuwe Beleidsregels.
Alvorens te spelen op onze website raden wij de speler ook aan om de volgende informatie te raadplegen:
- Informatie over alle vragen rond gokken zoals "Wat zijn de risico's van gokken?"
- Informatie over gokverslaving
- Kennis over online kansspelen testen
- Ons verslavingspreventiebeleid (zoals hierboven beschreven)
- Sportwedden leuk houden
Tips voor verantwoord spelen
- Betaal eerst je vaste kosten
- Speel enkel met geld dat bedoeld is voor vrijetijdsbesteding
- Stel geen hogere limieten in dan je kan veroorloven
- Wees eerlijk en transparant over je speelgedrag tegen vrienden en familie
- Speel voor het plezier
- Het resultaat is steeds bepaald door een toevalsgenerator
- Neem regelmatig een pauze
- Maak gebruik van de spelersinterface om jouw statistieken te bekijken
- Gok niet als je onder invloed van drugs bent
Gokproblemen
Zelftests
De speler kan hieronder enkele zelftests gebruiken om zijn of haar speelgedrag en risicoprofiel te schetsen. Deze zelftests hebben enkel nut als ze eerlijk en waarheidsgetrouw worden ingevuld:
Aanpassen limieten
Indien je merkt dat je ingestelde limieten te hoog zijn, kun je deze aanpassen in de instellingen van je spelersaccount. Wanneer je ingelogd bent, kun je je limieten via 'Limieten' in de accountinstellingen aanpassen. Deze kun je onmiddellijk verlagen, in tegenstelling tot het verhogen van je limieten waarvoor een wachttijd van één week loopt. Op deze manier kun je als speler zelf beslissen wanneer je je speelgedrag wil aanpassen en beperken. Het is van essentieel belang om gecontroleerd te gokken binnen je vooropgestelde grenzen.
Vanaf 1 oktober dient je zelf contact te nemen met één van onze medewerkers indien je een maandelijkse stortingslimiet van €350 of meer wenst in te stellen (of €150 indien je nog geen 24 jaar oud bent).
Loket Kansspel
Indien de speler zelf merkt dat hij zijn speelgedrag niet onder controle heeft, kan de speler contact opnemen met het Loket Kansspel.
Wij raden de speler ook aan om eens op gesprek te gaan met de huisarts en te praten over zijn speelgedrag. De huisarts kan de speler in alle vertrouwen bijstaan en op deze manier verder helpen en eventueel doorverwijzen.
Hulpgroepen en organisaties
Er bestaan ook vele hulpgroepen en organisaties gespecialiseerd in de ondersteuning van gokproblematieken:
- Hervitas
- Stichting AGOG
- Tactus Verslavingszorg
- Jellinek online zelfhulp
- Centrum voor Verantwoord Gokken
De speler kan alle instellingen voor verslavingszorg in Nederland terugvinden op de Zorgkaart Nederland.
Het Centrum voor Verantwoord Gokken
Spelers en naasten kunnen ook steeds terecht bij het Centrum voor Verantwoord Gokken:
- Telefonisch: +31 641622869
- E-mail: [email protected]
- Whatsapp: +31 641622869
Zelfuitsluiting
De speler kan ook gebruik maken van de zelfuitsluitingsfunctie op onze website. Deze uitsluiting geldt voor:
- 24 uur
- 7 dagen
- 30 dagen
Wil je een langere zelfuitsluiting? Dan kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan via livechat, e-mail ([email protected]) of telefoon.
Gedurende deze periode kan het spelersprofiel nog bekeken worden, maar er kunnen geen handelingen door de speler gesteld worden.
Cruks
711 zal jou adviseren om je in te schrijven in Cruks (Centraal Register Uitsluiting Kansspelen) als er een redelijk vermoeden is dat je als speler onmatig deelneemt aan online kansspelen of als je risico op kansspelverslaving loopt.
Hierdoor wordt je de toegang ontzegd voor zowel online als fysieke casino’s voor een periode van minimaal 6 maand en maximaal 99 jaar. Inschrijven in Cruks kan via DigiD of via een PDF-formulier.
Indien je iemand dichtbij kent met gokproblemen en je ondervindt hierdoor zelf schade, dan kun je de Kansspelautoriteit vragen om deze (deze inschrijving wordt pas na minimaal 6 weken effectief).
Verslavingspreventievertegenwoordiger
Onze vertegenwoordiger is dhr. Sander Bax. Indien je contact wilt leggen om verslavingpreventieafspraken te maken, kan je hem contacteren op [email protected].
Ben je een klant en heb je vragen of problemen met gokken? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Kansspelautoriteit
De speler kan steeds de website van de Kansspelautoriteit raadplegen voor informatie over gokproblemen.